Opis: Maribor – Pohorska vzpenjača – Kordek – Bellevue – Areh – Osankarica – Pesek – Šumik – Ruše – Maribor

Pot: cca. 90 km, precej višincev, makadam

Obvezno: gorsko kolo, dobra fizična kondicija

Foto-report TRANS POHORJE!!!

Ta kolesarska tura tudi ne spada v “lendavsko galaksijo”, vendar jo vseeno opisujem, ker je zelo fajna, čudovita, enkratna in nepozabna.  Je namenjena izključno za gorsko kolo, potrebno je imeti kar nekaj kondicije, pa nič ne škodi kakšna rezervna zračnica, sendvič in pijača. Peljemo se po delu kolesarske mreže po Pohorju, po poti nas občasno usmerjajo tudi kakšni zemljevidi in table, vendar novincem ne škodi tudi kak boljši zemljevid, pa lahko tudi kompas. Obstaja več variant vzpona – ta lažji s pohorsko vzpenjačo, ali pa ta težji s kolesom.Če gremo s kolesom (kot se to spodobi): potem na parkirišču desno od vzpenjače poiščemo oznako kolesarske poti 0-1, ki nas čez 11-12 km in dobrih 800 višincev pripelje do hotela Bellevue.

na poti do Bellevue-ta

Od tukaj pa se gre v smeri Areha – pot se skozi gozd vzpenja kakšnih 11-12 km. Je makadamska kolesarska pot, peljemo se skozi iglaste gozdove, zrak tu gori je fantastičen, čist in svež. Čez nekaj časa pridemo do Sv.Areha (naziv Areh izhaja od imena kralja Henrika). Tu se lahko spočijemo v Ruški koči, potem pa nadaljujemo pot. Ob cesti so tudi table z zemljevidi, ki ti vse skupaj razložijo kam in kako.

ob poti se odpirajo lepi razgledi

Tokrat sem izbral smer Pohorske kolesarske transverzale “PT” z označbo 2.1., ki je dolga okoli 60-70 km. Pot nas prvo vodi do planinske koče na Osankarici, ves čas se peljemo po gozdnem poti – makadamu. Vrstijo se številni vzponi in spusti. Osankarica je od Areha oddaljena kakšnih 7 km, na poti nas ves čas vodijo kolesarske table z označbo PT in 2.1. Za Osankarico sledimo tabli, ki nas vodi naprej v neznano. V mesecu maju je tu še ponekod sneg. Čez cca. 16-17 km od Osankarice prispemo do enega križišča,kjer lahko zavijemo desno za Klopni Vrh. Če pa ne zavijemo in nadaljujemo, prispemo po nekaj vzpenjaških kilometrih do planinske koče Pesek (Rogla je že blizu!).

počasi sopiham ob vzponu

sopiham ob vzponu

Po Klopnem Vrhu sledi spust do slapa Šumik. Spuščamo se kar nekaj časa, in to kar hitro. Že po poti se čuje, da tam doli nekaj šumi – verjetno od tukaj izhaja ime “Šumik”. Pridemo do koče Šumik in nato do enega velikega parkirišča, tu je tudi tako počivališče: stoli in mize. Ta okolica je čudovita, mimo teče potok z feeejst mrzlo, a osvežilno vodo, idealno za ohlajanje. Najboljše je tu kolo nekje sparkirat in se odpravit peš do slapa Šumik. Če si že enkrat prišel do sem, potem se splača, ta slap tudi ogledat, ker je res vreden ogleda. Nekje 1-2 km se prebijaš skozi pragozd kar navzdol po tem potoku, del poti je nekoliko bolj zahteven, saj si pomagaš z nekimi planinskimi vrvmi in klini, vendar ni tako strašno kot se sliši. Vmes hodiš preko potokov, skal in porušenih dreves. Tako dobro avanturistično občutje. In potem enkrat le prideš do tega slapa. Je res lep. Padec vode okoli 30-40 m daje močan šumeč zvok.

vedno zeleno Pohorje

Po tem užitku se vrnemo do kolesa, čaka nas vzpon v smeri Areha, pridemo do makadamskega križišča, kjer naletimo na kolesarsko tablo in se lahko usmerimo v Ruše.Čaka nas spust celih 16-17 km. Fantastika!!!!. In potem se čez nekaj časa znajdemo v Rušah pri cerkvi in se vračamo v smeri Maribora.